En ære å være på forsiden

Hvordan gjøre virksomheten til en merkevare? En ære å være på forsiden til årets første LederNytt. De har intervjuet meg om lederskap. Hvordan bygge en sterk kultur, identitet og prestasjonsgruppe?

Dette er temaer jeg gløder for, og som har vært sentrale i måten vi har bygd merkevaren MOT på. I kombinasjon med pågangsmot, gjennomføringsmot, glede og inspirasjon er disse temaene den viktigste årsaken til at MOT er en sterk merkevare og spredt til fire verdensdeler med lokal forankring.

Intervjuet inneholder bl.a. «20 viktigste retningslinjer i byggingen av sterk kultur» og «Se opp for disse fem fallgruvene».

Intervjuet er basert på egne erfaringer, observasjoner av de beste virksomhetene og lærdom fra de beste lederne globalt og nasjonalt. Jeg har lært mye av lønnsomme bedrifter, sterke merkevarer og næringslivsledere som tenker langsiktig, helhetlig og verdibasert. Jeg har lært mye av store statsledere som har gjort en positiv og verdiskapende forskjell i eget land og i verden.

Intervjuet er også ingrediensene i mine foredrag som jeg holder for fullt fra våren 2022.

Jeg har forsøkt å samle det jeg har lært – og mine erfaringer, verdier og tanker – til et sett med tre tilgjengelige foredrag:

– «Bygg sterk kultur med tillit og mot»
– «Hvordan bli en sterk merkevare og gå globalt»
– «Inspirasjonen til MOT»

Bladet kan kjøpes, bl.a. på Narvesen 

Atle, 9. mars 2022