Lederutviklingsprogram

Mål: Utvikle en ledergruppe som forsterker bærekraftig konkurransekraft og langsiktig verdiskaping. Dette ved å forsterke verdibasert prestasjonskultur via forbedring av både teamets og enkeltmenneskets ytelse.

PROGRAMMETS INNHOLD & OMFANG:

Fem samlinger á 3,5 t. fordelt på ca. 3,5 mnd. Individuell oppfølging av lederne via digitale samtaler imellom workshops. Sparring CEO og Atle imellom samlingene.

Samling 1: 

  • Interaktivt foredrag med Atle: «Styrk TEAM-kraften»
    • Verdien av lagånd, felles retning og tydelig ramme.
    • Ingrediensene i lagånd og et fremragende TEAM.
    • Verdien av positiv energi og tillit. Forutsetning for tillit.
  • Forsterkning av TEAM-spirit, «ETT VI», samhold og inspirasjon.

Samling 2: 

  • Hvorfor ledelse? Hvordan utøve ansvarlig og tydelig ledelse?
  • Interaktivt foredrag: «Styrk tydelig kommunikasjon»
    • Oppskrift: 10 samspillsnormer.
  • Forsterkning av inspirerende samspill og positiv samhandling.

Samling 3: 

  • Interaktivt foredrag: «Styrk MEG-kraften»
    • Verdien av robust mindset: Det starter med MEG.
    • Verdien av mot, entusiasme, gjennomføringskraft.
  • Forsterkning av mot, handlekraft og mental robusthet.

Samling 4: 

  • Interaktivt foredrag: «Styrk eget og andres liv»
    • Verktøy for livskvalitet, sinnsro og mental vekst.
    • Verktøy for verdifullt liv og psykologisk trygghet.
  • Ledernes balanse mellom å lede seg selv, lede andre og lede bedriften.

Samling 5: 

  • Ledergruppen som kraftsentrum for bedriftens verdier, kultur, identitet og merkevare.
  • Foredrag: «Styrk merkevareidentitet»
    • Bygg merkevareidentitet, risikohåndtering og en selvgående bedrift med evighetens perspektiv.
    • Skap en verdibasert prestasjonskultur med stolt eierskap, glød, mot, lojalitet og mulighetsfokus.
    • Lev dualitetene rammer & frihet, fleksibilitet & fasthet, innovasjon & tradisjon, harmoni & kaos.
    • MOT: En innovasjonsreise fra å være ingenting i 1994 til nasjonal merkevare og 4 kontinent i 2020.
  • Forsterk lederne som identitetshøvdinger, kulturbærere og verdibaserte prestasjonsskapere.